Bakgrunn
Om du har feriert med bil langs norgeskysten har du garantert tatt en fergetur i naturskjønne omgivelser. Overfarten inviterer til beinstrekk og en matbit på dekk.
I forbindelse med sjøsetting av splitter nye ferger har Boreal utviklet eget kiosk-konsept. Spennende ferdigretter, tradisjonelle sveler og påsmurt skal friste de reisende, og innpakningen skal være profilerende for selskapet.
Løsning
Boreals identitet er folkelig og tilgjengelig, og kort oppsummert skulle profilen være «mer Deli deLuca enn Narvesen». Konseptet har fått navnet «Mat til havs», og varesortimentet er delt inn kategorier med «muntlig» navnestruktur: Kaffe & kos, Pakket og klart, Varmt i fart osv. Alt fra menyer til smittevernsplakater snakker direkte til publikum. Tonen er gjennomgående nedpå og upretensiøs, og uttrykket delikat og innbydende.
Leveransen inkluderer logo, fargepalett, navneutvikling, emballasje, ikoner, illustrasjoner, kaffekopper, servietter, menyer, smitteverns-animasjoner, fotoshoot, plakater, bannere, bordryttere, klistremerker.
Har vi glemt noe da?