Bakgrunn
Familiebedriften gjennom fire generasjoner er tradisjonsbærer med faglig stolthet, men også med ønske om å gå sine egne veier. Askeland Ur & diamanter og Galleri Askeland har utspring fra samme butikk, og begge selger klokker og smykker. Gjennom årene har konseptene utviklet seg i ulike retninger, og til tross for egne fysiske butikklokaler har de fram til nå hatt en felles nettside.
Løsning
For å skille konseptene fra hverandre, rendyrke kommunikasjonen, og forsterke butikkenes ulike identiteter har vi dykket ned i historien og funnet gull. Askeland ur & diamanter henvender seg til luksus-segmentet og selger high-end merker som Rolex, Tudor og Tag Heuer. Leverandørene stiller svært høye krav til hvordan produktene blir presentert både i butikk og på nett. De ansatte legger vekt på personlig veiledning og oppfølging, og har et eget verksted i lokalene.
For å speile dette på nettsiden har vi dyrket opplevelsen av kvalitet og luksus uten å fokusere på direkte salg. Uttrykket er rent og nedtonet, med klassisk typografi og fristende produktvideoer. Et showroom der entusiaster kan senke skuldrene, fordype seg i detaljene og få inspirasjon til sitt neste klokkekjøp.